Saturday 8 September 2012

Wahai Penciptaku



Wahai Penciptaku


Wahai Penciptaku
Aku ingin mengenaliMU
Aku ingin mendekatiMU
Aku ingin mencintaiMU
Aku ingin merinduiMU
Kenapa kekadang aku rasa aku jauh daripadaMU
Kenapa kekadang aku rasa aku sesat dalam pencarianku menujuMU

Wahai Penciptaku
Tunjukkanlah jalan dekat menujuMU
Moga aku dapat bersamaMU
Setiap masa dan ketika
Engkau semarakkanlah rasa rindu padaMU dalam hatiku
Penuhilah diri ini dengan rasa cinta kepadaMU

Wahai Penciptaku
Biarlah air mata yang menitis hanya kerana mengingatiMU
Biarlah keringat yang mengalir hanya kerana pencarian menuju redhaMU

Wahai Penciptaku
Aku ingin mengadapMU
Aku ingin bertemuMU
Bantulah aku
Tunjukkanlah jalanMU

Wahai Penciptaku
Bangunkanlah aku pada sepertiga malam
Untuk merintih padaMU
Untuk sujud padaMU
Untuk bersamaMU
Untuk berbicara denganMU
Untuk bersunyian denganMU
Jadikanlah malam itu
Detik-detik yang dirindu
Detik-detik yang ditunggu-tunggu

Janganlah biarkan satu malam berlalu
Tanpa aku sujud padaMU
Wahai Penciptaku

Sungguh aku rindu padaMU
Sedihnya siksanya menunggu siang berlalu
menunggu malam berlabuh

Wahai Penciptaku
Andai ada dosa
Yang kusedari dan tidak kusedari
Ampunkanlah Ampunkanlah Ampunkanlah
Janganlah diri yang tiada apa-apa ini dilupakan
Hingga malam menjengok siang

Wahai Penciptaku
Dengarlah luahan hambaMU
Yang tiada apa-apa
Yang kerdil dan hina
Jadikanlah diri ini
hambaMU yang sentiasa merindu dan mencintaiMU

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...