Saturday 9 February 2013

Indahnya Cinta ALLAH



Indahnya Cinta Allah



Terasa rindu untuk mencoret keindahan cinta-Nya. Setelah sekian lama terpendam. Rasa terbakar di dalam.

Indahnya cinta Allah. Allah mendekat pada setiap malam untuk mendengar bicara hamba-hamba-Nya. Sungguh indah bukan. Penyayang Allah kepada kita, para hamba-Nya.

'Saudara-saudaraku, jika malam telah tiba, maka berjalanlah anda di bawah kegelapan, datangilah Allah swt dengan renda hati, duduklah di depan haribaan-Nya dengan rasa yang hina. Jika pintu Allah swt telah dibuka bagi orang-orang yang ingin sampai kepada-Nya, maka masuklah ke dalam pintu-Nya dengan rasa takut dan penuh harapan, agar Allah swt mengabulkan segala keinginanmu' (Ibnu Al-Jauzi, Al-Mudhisy)

'Abdullah ibn Wahab katanya, 'Semua kelazatan dunia hanya mempunyai satu kelazatan kecuali kelazatan ibadah. Ibadah mempunyai tiga kelazatan, pertama, ketika aku sedang beribadah, kedua, ketika aku sedang diingatkan untuk beribadah dan ketiga, ketika aku diberi pahalanya di akhirat kelak' (Ibnu Al-Kharrath, Ash-Shalah wa At-Tahajud)

Allahu Akbar! Tidakkah anda terasa keindahan bermunajat dan sujud kepada Maha Pencipta. Berbicara dengan-Nya. Bermanja dengan-Nya. Merayu dengan-Nya. Mengadu kepada-Nya.

Ya Allah, mudahkanlah kami untuk sujud dan rukuk kepada-Mu. Izinkanlah kami untuk merasai kemanisan beribadah kepada-Mu.

Ya Allah, aku merindui-Mu. Aku ingin selalu mengingati-Mu setiap masa dan ketika.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...