Friday 12 July 2013

Besarnya Cinta Allah kepada hamba-Nya




Besarnya Cinta Allah kepada hamba-Nya



Indahnya alam ciptaan Allah
Indahnya makhluk ciptaan Allah
Semuanya dijadikan Allah dalam sebaik-baik kejadian dan sebaik-baik bentuk
Adakala kita terleka menikmati keindahan kejadian
Adakala kita terleka menghayati keindahan ciptaan
Ciptaan makhluk dengan sifat-sifatnya yang unik
Indah ya

Wahai Allah
Kumohon ampun di atas kelekaanku
Kumohon ampun di atas kealpaanku
Kumohon ampun di atas kenakalanku
Kumohon ampun di atas kelemahan diriku
Bersihkanlah hatiku
Bersihkanlah hatiku
Bersihkanlah hatiku
Penuhilah dengan nur-MU

Wahai Allah
Moga dengan besarnya cinta-MU kepada hamba-hamba-MU
Memadamkan dosa-dosa hamba-MU

'Dialah Yang telah menciptakanku maka Dia yang menunjuki diriku
Dialah Yang memberi makan dan minum kepadaku
Apabila aku sakit, Dialah yang menyembuhkanku
Dia pula yang akan mematikanku dan kemudian menghidupkanku (kembali)
Dialah yang aku ingin Dia mengampuni kesalahanku pada hari kiamat'

Ibrahim berdoa :
'Ya Allah, berikanlah kepadaku hikmah dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang yang soleh. Jadikanlah aku buah tutur yang baik bagi orang-orang (yang datang) kemudian.
Jadikanlah aku termasuk orang yang mewarisi syurga yang penuh kenikmatan
serta ampunilah bapaku, kerana sesungguhnya ia termasuk golongan yang sesat
Janganlah Kauhinakan aku pada hari ketika mereka dibangkitkan
Pada hari ketika harta dan anak-anak tidak berguna, kecuali, yang menghadap Allah dengan hati yang bersih
Di hari itu, didekatkanlah syurga kepada orang-orang yang bertaqwa dan diperlihatkan dengan jelas neraka jahim kepada orang-orang yang sesat'






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...