Saturday 27 July 2013

Ku Titip Rasa Cinta dan Rindu




Ku Titip Rasa Cinta dan Rindu



Ku Titip Rasa Cinta dan Rindu
Buat Penciptaku

Wahai Sumber Cahaya
Wahai Penciptaku
Setiap kali aku bisu kerana celaku
kemurahan-Mu lah yang membuatku kembali bisa berbicara
Setiap kali aku putus asa kerana perangaiku
kurnia-Mu lah yang membuatku kembali bisa berharap

Wahai Yang Maha Lembut
Kesibukanku pada dunia membuatku jauh dari-Mu
Kerana itu, wahai Penciptaku
Kumpulkan aku dengan-Mu lewat pengabdian yang bisa mengantarku pada-Mu

Wahai zat yang mencicipkan manisnya cinta kepada para kekasih-Nya sehingga mereka duduk bersimpuh mesra dihadapan-Nya
Wahai zat yang memakaikan baju keagungan kepada para wali-Nya sehingga mereka merasa bangga dengan kemuliaan-Nya

Wahai Penciptaku
Engkaulah yang ingat sebelum mereka ingat
Engkaulah yang mulai berbuat baik sebelum mereka mengabdi
Engkaulah yang dermawan sebelum mereka meminta
Engkaulah yang Maha Memberi kepada kami
Dan setelah memberi, Engkaupun memberi pinjaman

Maka Wahai Yang DiRindu
Panggillah aku dengan kasih-Mu agar bisa sampai kepada-Mu
Tariklah aku dengan kurnia-Mu agar bisa mendatangi-Mu

Ya Allah, kasihanilah kami
Sayangilah kami
Tariklah kami kepada-Mu sebagaimana orang-orang mulia ditarik kepada-Mu
Luruskan kami apabila keliru
Bantulah kami apabila istiqamah
Renggut tangan kami apabila tergelincir
Dan tolong kami di mana sahaja kami berada

Ya Allah perkenankanlah
Ya Allah perkenankanlah
Ya Allah perkenankanlah

Aku ingin selalu bersama-sama-MU

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...