Wednesday 15 August 2012

Ubat Cinta



Ubat Cinta


Wahai Pencipta Segala Jiwa
Bahagianya hati ini dapat berbicara denganMU
Apatah lagi dapat bersua dengan kekasihMU
Cuma adakah kulayak untuk bertemu denganMU

Wahai Pencipta Segala Jiwa
Kau hampar dihadapanku pelbagai duri
Untuk kulalui menuju cintaMU
Walau luka tetap kuharungi
Sembuhkanlah lukaku dengan ubat cintaMU

Wahai Pencipta Segala Jiwa
Aku ingin bersamaMU
Setiap masa setiap ketika
Walau diriku luka
Ku tetap bahagia

Wahai Pencipta Segala Jiwa
Aku ingin tenggelam dalam lautan cintaMU
Biarlah aku lemas kerana mencintaiMU

Wahai Pencipta Segala Jiwa
Bantulah hambaMU untuk merehatkan diri
dari segala keinginan dan pengaturan yang menimpa
biar Maha Pengasih mentadbir dan mengurus segala
kerana Engkaulah sebaik-baik Pentadbir Alam
dengan penuh cinta buat sekalian hamba

Al Fudhail Ibnu 'Iyadh berkata: Sesungguhnya Allah telah berfirman:
Adalah dusta orang yang mendakwa cinta kepada-Ku tetapi dia tidur daripada-Ku, bukankah setiap orang yang sedang dilamun cinta sangat suka kalau sentiasa berkhalwat (bersunyi-sunyi) dengan kekasihnya? "Inilah Aku yang sentiasa memerhatikan kekasih-kekasih-Ku, sungguh mereka telah jelmakan Aku dalam pandangan mereka, berdialog dengan-Ku seolah-olah mereka menyaksikan Aku, bercakap dengan-Ku seolah-olah Aku hadir dihadapan mereka. Esok akan Aku senangkan hati kamu di dalam syurga-syurga-Ku. Perasaan ini sentiasa tersemat kukuh dihati mereka sehingga tidak ada didalam hati mereka kecuali Aku. Oleh itu tidak ada yang muncul dari anggota mereka melainkan selaras dan sesuai dengan apa yang ada di dalam hati mereka.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...